Projekt “Uczeń i Mistrz – Budowanie kluczowych kompetencji wśród uczniów” został dofinansowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach Programu wspierania rozwoju uczniów wybitnie uzdolnionych

Dofinansowanie: 208 125,60 zł

Całkowita wartość: 242 368,60 zł

Projekt zakłada budowanie kluczowych kompetencji wśród uczniów poprzez:

1) zaprojektowanie i przeprowadzenie cyklu warsztatów rozszerzających spektrum wiedzy i wrażliwości w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych i artystycznych, rozwijających wśród uczniów kluczowe kompetencje (vide: Zalecenia RADY z 22 maja 2018 r.);

2) utworzenie wspomagającej to zadanie interaktywnej platformy edukacyjno-pedagogicznej umożliwiającej rejestrację i popularyzację wiedzy, materiałów naukowych, narzędzi dydaktycznych, indywidualnych prac uczniów, w tym opracowań naukowych, katalogów i dzieł artystycznych;

3) Stworzenie publikacji stanowiącej podsumowanie przeprowadzonych warsztatów: referaty wykładowców, prace uczniów, etc.

Prowadzone podczas projektu warsztaty będą szczególną przestrzenią, pozwalającą zapoznać się ze sprawdzonymi metodami nauczania i wychowania, których istota zawsze opierała się na niezawodnej metodzie budowania autorytetu w postaci relacji „Mistrz – uczeń”. Warsztaty i platforma, stanowiące funkcjonalną całość, będą narzędziem wspierającym zdolnego ucznia (perspektywicznie przyszłego lidera, odpowiedzialnego za losy Państwa i jego obywateli), akcentując wyzwania z jakimi musi się on dzisiaj mierzyć. Konfrontacja historycznych wzorców z teraźniejszością, w kontekście zalecanych kluczowych kompetencji rozwojowych, będzie służyła zbudowaniu skutecznego modelu (benchmark’u) / wzorca postaw i wartości w jakie młody człowiek winien „wyposażony”, by skutecznie stawić czoła współczesnym wyzwaniom cywilizacyjnym. Warsztaty (w formie tradycyjnej i online) będą odbywały się przy współpracy z uczelniami wyższymi: Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Uniwersytetem Warszawskim. Wykładowcy tychże uczelni będą zaangażowani w przeprowadzenie specjalistycznych prelekcji. Uczniowie będą również brali udział w wyjazdach studyjnych na uczelnie oraz warsztatach wyjazdowych do muzeów, skansenów, miejsc o istotnym znaczeniu historyczno-kulturowym, jak również parków technologicznych etc.